28/11/09

SEMINARI 24-11 / 26-11

Quina setmana més extranya... dimarts vam gaudir d'un berenar portat per la tutora, la Loles, a causa del seu casament. A mida que la resta anavem menjant, la Jessica i l'Arnau explicaven la seva notícia: "Los niños ingleses tendrán educación sexual en primaria".

Aquesta actualitat educativa, ens va portar a la nostre adolescencia, explicant algunes de les nostre experiències personals. Es cert que, segons l'educació que ens donaven els nostres pares, podriem ser més liberals o no en temes de sexualitat. Fins i tot, hi ha gent que avui dia té aquest tema com tabú, i d'altres companyes que podiem parlar amb els seus pares amb tota tranquil·litat.

Pel que fa a la notícia, que ens informa que serà a partir dels 5 anys iniciaran l'assignatura d'educació sexual, penso que és una edad molt temprana per ensenyar aquests temes, encara que es treballin aspectes molt bàsics.

¿Què vam fer dijous? Doncs, classe no presencial. Els que estavem ens vam anar al bar per ajuntar tot el power point del treball sobre la setmana cultural.

22/11/09

BLOGOSFERA


Resulta molt estrany però és així, tanquem blogosfera! Fa res estàvem creant el bloc i buscant informació per afegir-la... i ara ja podem dir quantes entrades hem aportat.

La meva experiència amb blogosfera ha estat satisfactòria, primer de tot perquè el fet de compartir un bloc amb més gent, t'incita a compartir comentaris i vivències sobre el tema ha tractar, que potser amb el teu bloc personal no acostuma a passar.
A més també m'ha agradat intercanviar opinions des del mateix bloc, per exemple s'ha donat el cas en què els mateixos companys d'aquest treball pensàvem o teníem una visió diferent, és el cas de la notícia sobre l'acomiadament al professor.

Respecte als companys/es, he de dir que no ha hagut cap tipus de problema, ja que he coincidit amb gent molt treballada i responsable. Per tant, això facilita i ajuda a treballar millor i amb comoditat.
Pel que fa a la meva aportació al bloc he realitzat els següents apartats:

Entrades:
      - El netbook

Comentaris:
      - Despiden a un professor por utilizar el blog para dar classe 
      - Les tecnologies ajuden a escriure millor
      - La informació ajuda a les matemàtiques
      - Portàtils a les aules

Altres: Aportació de la foto de grup com a perfil.

Finalment dir que ha estat una experiència nova per a mi, i que m'ha agradat molt. Per tant, és un treball que tornaria a fer, fins i tot millorant la vivència. Però també dir, que si algun dia trobés alguna informació interessant per aportar-la o faré encara que el bloc estigui tancat.

17/11/09

LA CAPUTXETA VERMELLA I INTERNET

Què us semblaria una versió de la Caputxeta Vermella on es busquessin receptes per fer magdalenes a Internet? ¿I buscar quin és el camí més curt per anar a casa l'àvia gràcies a la Xarxa?

Aprofitant que estem treballant els contes a seminari, voldria presentar-vos aquesta proposta per contribuir al desenvolupament de la competència digital, realitzada pel col·legi San Miquel de Barcelona.


APLICACIONS EDUCATIVES WEB 2.0

Us convido a veure aquesta presentació que considero interessant, és un recull de tot el que podem arribar a fer o trobar amb la nova web 2.0. Com podreu veure moltes coses seran conegudes, ja que són programes que els hem treballat a TIC, però també hi ha altres que no.


Si esteu interessats en algun d'aquest, podeu entrar a la pàgina web, que apareix al final de cada diapositiva.

 

16/11/09

SEMINARI 10/11 - 12/11

Tal com he comentat en l'apartat de Billy Elliot, dimarts dia 10 vam dedicar l'hora de seminari a veure aquesta pel·lícula.
Llavors dijous, vam comentar-la i fer un debat, però també vaig explicar el conte: EL PETIT TARONJA.

És un conte diferent al que estem acostumats a veure (llibre), ja que aquest a mida que vas explicant vas dibuixant amb pintura la història.
A més de ser un conte molt visual, ajuda a entendre la barreja de colors, que en aquest cas era el color vermell+groc=taronja.
Per tal de facilitar la comprensió del conte amb els infants, podem treballar dies anterior els colors.




Imatge realitzada per: Gemma Ibañez

EXÀMEN LECTURA VEU ALTA

Dimecres dia 11, vam tenir un exàmen de lectura en veu alta, amb l'Anna Mackay. Asseguts en rotllana facilita molt l'escolta dels companys/es, per tant així ens vam col·locar.
La Raquel, l'Elena i jo, vam llegir una broma de les tres bessones. Que diu així:

Mireia: Bona tarda, som les tres bessones, l'Anna, la Teresa i l'Helena, i us explicarem una de les nostres bromes. Comencem?
Raquel: Un dia l'Anna, que té molta imaginació, va tenir una idea lluminosa, fer una brometa als veïns.
Quan ens la va explicar ens trencàvem de riure. I era ven fàcil de fer... només calia buscar una corda llarga, molt llarga... però on la podem trobar?
Mireia: a la cuina!
Elena: no a la cuina no! al menjador!
Raquel: bona idea Elena, la buscarem al menjador! Vam baixar al segon pis, i vam lligar la corda a una i altra porta, vam trucar algunes vegades els timbres i ens vam amagar.
Mireia: Va ser molt divertit veure els esforços que feien per obrir les portes, però a ells no els va fer gens de gràcia.
Quina pena, nosaltres que volíem animar-los una mica... sempre fan unes cares tan ensopides...
Els pares van dir que les nostres bromes eren lletges i pesades, i ens van castigar a l'habitació.
Però... com som molt trapelles, ens vam escapar per anar a jugar.
Elena:  Som molt trapelles, oi? però no ho som nomès nosaltres, perquè vosaltres també ho sou... Doncs, farem un pacte: Si vosaltres no dieu res, nosaltres tampoc, us sembla bé? Apa, doncs quedem així... Fins aviat...

La lectura en general va anar força bé, a més de passar una estona bastant entretinguda i amena.

Imatge estreta de: http://www.xakia.com/products/2-11847-les-tres-bessones-fem-bromes-merce-company-roser-capdevila.html

BILLY ELLIOT

Billy Elliot és un nen d’11 anys que viu amb la seva família al nord d'Anglaterra. Mentre el seu pare i el seu germà participen a la vaga massiva de treballadors miners, Billy realitza classes de boxa, que és el que el seu entorn espera d'un nen, encara que no és precisament el que a ell li agrada.
La seva vida tindrà un gir inesperat quan decideix unir-se al grup de nenes que practiquen ballet. Com era d'esperar, haurà de superar els seus propis prejudicis i els de la gent del barri, ja que el seu entorn espera d'ell ser un gran miner com el seu germà i el seu pare, encara que ell no encaixa en aquests patrons.
Pel que fa a la seva família, ningú el recolza només la senyoreta Mrs Wilkinson, la professora de dansa, que veu en Billy les condicions necessàries per ser acceptat a l'escola del Royal Ballet.
Per tant, descobrir el seu interès pel ball i els seus desitjos de ser ballarí porta a Billy a posar-se en contra de la seva família i els veïns, i també, al principi, de si mateix.
Finalment, Billy es guanyarà la confiança del seu pare quan es planta amb fermesa i amb mirada dreta davant del pare i comença a ballar. A partir d’aquest moment, el pare s'adona que el seu fill persegueix un desig propi que no té res a veure amb les pautes establertes.
Billy, a mesura que es va autoafirmant, a través de la dansa i de les seves ganes, destrueix tots aquests esquemes preestablerts socialment, malgrat les resistències.

Aquesta pel·lícula la vam veure dimarts dia 10 a l'hora de seminari. Al dijous següent la Loles va obrir un debat amb preguntes relacionades amb aquest tema, basades sobretot en la diferència entre gènere i sexe; per una banda el gènere el relacionem més amb la part social, és a dir activitats, jocs..., que la societat pot portar a la discriminació. En canvi, el sexe, està basat en la part biològica de la persona, és a dir ser d'un sexe i manifestar-se com a tal.
En relació amb la pel·lícula això seria; gènere (ballet-noies/boxa-nois) i sexe podriem relacionar-ho amb Billy (que se sent nen) i el seu amic (que se sent més noia).

A més d'aquests aspectes, van sorgir els temes dels estereotips que marca la societat; com per exemple els anuncis, si són de nens acostumen a ser més agressius, amb colors foscos,... en canvi el de les nenes són de color rosa amb música molt melòdica o divertida... O fins i tot es va comentar que abans de nèixer els pares ja classificant el sexe de l'infant.


Imatge estreta de: http://elultimatumhiperboreo.blogspot.com/2008/04/billy-elliot.html

15/11/09

EDUCACIÓ I VIDA QUOTIDIANA - EULÀLIA BOSCH

A seminari, ens van fer llegir el llibre: Educació i vida quotidiana de Eulàlia Bosch.

És un llibre que està estructurat en petites històries que li han succeït a la pròpia Eulàlia o a gent propera a ella. El fet de ser petits assaigs fa que la lectura sigui més amena, però personalment si que se'm feia una mica pesat quan deixava de banda la història per fer l'aportació filosòfica o pedagògica, basada en aquell tema tractat.

Amb aquest llibre el que ens vol transmetre, és que em d'aprendre a escoltar als més petits, ja que en moltes ocasions considerem que no ens diran res interessant i penso que tot el que diuen té algun tret important, i que hauriem d'escoltar. Tant es així que ens obre els ulls amb petites converses dels nens, sobre les seves pors, dubtes, preguntes... que et fan reflexionar sobre on arriba la ment o pensament dels nens/es.
Tot el llibre està destinat al tema educació, ja sigui a les aules, com en l'entorn familiar.

Imatge estreta de: http://www.llibreriaona.com/llibres/E/EDUCACIO-I-VIDA-QUOTIDIANA,978-84-9766-033-4.htm

SEMINARI 03/11 - 05/11

El dimarts 3 de novembre vam fer molta feina, primerament la nostra companya Ana Porcar ens va explicar el conte de "El conillet Lolo", un conte molt ben explicat. Feia referència a quan riuen d'un nen per alguna diferència física, en aquest cas el conillet Lolo tenia una orella caiguda i els seus amics reien molt d'ell. Finalment, Lolo va aconseguir que mai més es burlessin d'ell per la seva orella. Em va agradar molt el significat del conte.

Seguidament, la Letícia i la Patricia ens van aportar aquesta notícia: "Gabilondo se plantea ampliar hasta los 18 años la ensenyanza obligatòria", per comentar si estavem a favor o en contra es va crear un debat.

Per últim, la Marta i la Patrícia ens van llegir el seu treball sobre l'entorn sonor. Vam poder observar la gran influència auditiva que tenim al nostre voltant.

Tot això va ser del dia 3, per tant al dijous següent dia 5 vam dedicar la classe a blocs i una estona abans la Loles ens va repartir i explicar la informació sobre la "Setmana Cultural".

9/11/09

APORTACIÓ A WIKIPÈDIA

Els components del nostre grup són: Francisco Caballero, Elisa Capellades, Mireia Garcia, Elena Juncà, Ana Porcar i jo. La nostra aportació a wikipedia, ha estat basada en el dibuix, concretament les etapes gràfiques.
Per poder situar-la dins de wikipèdia, busqueu la paraula NEN. Aquí dins haureu de situar-vos en el punt 4.La interacció amb l'entorn / 4.2 El dibuix: estadis gràfics.

La meva aportació individual ha estat la següent:
Etapa Pre-Esquemàtica (4-7 anys)
En aquesta etapa els nens comencen a dibuixar el cos i ho fan en el següent ordre:
- El primer que dibuixen és una rodona que representa el cap.(etapa cap-grossos)
- Fan dos pals que surten cap abaix del cap, que són les cames.
- Més endavant fan les dues mans que surten del cap, una per cada banda.
- I per últim fan una ratlla entre les cames.

Primer dibuixen la part del cap perquè estan els sentits (ulls, boca, nas, orelles...) i després les cames perquè és tot allò que li dona llibertat a l'hora de moure's per l'espai i agafar autonomia.

Característiques que podem observar:
- No relacionen encara el color amb l'objecte, els interessa més dibuixar les formes i anar perfeccionant-les.
- Acostumen a fer molts dits, tan a les mans com als peus.
- Als seus dibuixos les coses floten, no delimiten el terra.
- És una etapa d'espai egocèntric ell es troba al mig del dibuix, és el centre del seu món, el més important. Si dibuixa altres complements al dibuix (sol, núvol, flor, arbre...) ho acostuma a posar a un costat.

El nen és molt flexible en aquesta etapa, i estan aprenent, fan proves i van canviant constantment els dibuixos. Per tal de motivar al nen a l'hora de fer un dibuix se li pot parlar i donar temes sobre el coneixement del seu propi cos (on són els ulls, la boca,...)
S'ha de dir que encara està en procés de construcció.

MISTERI

Ja era hora de poder fer la meva aportació a Misteri, una mica tard però s'ha fet. En un principi volia fer canvis al llarg de la història com per exemple posar que el Sergi vivia amb la seva mare (del pare no es sabia res),.. però després vaig pensar que potser seria un caos per a la gent que coneix la història. Llavors vaig decidir continuar-la amb aquest fragment:

Tothom es va quedar bocabadat, sobretot perquè era un home molt conegut i estimat. Els dos amics es van mirar fixament, i en Sergi li va dir al Manel:
- No pot ser!
- Molta casualitat, no? I ara què? Només ell ho sabia!
Seguidament, en Sergi es va aixecar acompanyat pel seu amic. Van sortir disparats, però... on anirien?
Si, si van decidir fer una campanya de cerca del director de l’agència, ja que era la única forma de tenir una esperança sobre el passat del Sergi.
Primer van realitzar cartells informatius. (enllaç a aquesta imatge)



Seguidament, degut a què era molt tard, només van voler penjar-ho a prop de l’agència, però quan estaven penjant el Manel va tenir una idea...

La meva aportació ha estat un caos, perquè per voler aportar aquesta imatge com a pàgina nova i enllaç, he fet algunes modificacions... que suposo que Jordi ho podrà modificar.

EL MEU BLOC

En un principi el fet d'anar aportant entrades en aquest bloc, se'm feia molt pesat i dens. Ara que ja portem dos mesos, he de dir que m'agrada posar el que fem a diari, encara que no sempre es pot realitzar tot el mateix dia.
És un recull del que estem fent, però a la vegada serveix per compartir amb altres companys/es o blocaires alguns aspectes tractats aquí.
M'agradaria molt veure algun comentari en alguna entrada, sobretot per saber que hi ha gent que veu el meu bloc, per tant si esteu llegint aquesta entrada aporteu la vostra opinió del bloc.
Per últim dir que, encara que arribem al final del mòdul TIC, voldria continuar amb aquest bloc i així, poder valorar al final del curs tot el que he realitzat.

Pel que fa a la assignatura TIC, dir que pensava que em defensava amb les tecnologies, però mica en mica m'adono que no sabia res. Desconeixia molts o gairebé tots els programes o serveis treballats a l'aula (googledocs, gimp, audacity, slidershare...) encara que en alguna ocasió m'hauria estat molt útil algun d'aquests, com audacity, ja que un dia volia modificar una cançó i no va haver-hi forma de fer-ho.
Per tant dir que és una assignatura que s'ha de treballar molt i amb continuïtat però que a la vegada s'aprèn i sobretot t'actualitzes amb les tecnologies.

6/11/09

DIBUIXEM AMB ALIMENTS I COLORANT







 




¿Us agrada?  Aquestes obres d'art estan fetes amb puré de patata i colorant, pure de pastanaga, espinacs triturats, sucre amb farina i colorant... és un bon mètode i dona un bon resultat. Encara que a les imatges no es pot percebre gaire, si el toquem podem percebre diferents textures, per tant és un recurs per utilitzar amb els infants, alhora de treballar el tacte i en alguns casos també podem introduir el volum.

Degut a què els infants s'ho fiquen tot a la boca, amb aquesta tècnica no hem de patir tant, encara que si s'ha de tenir molt present el tema de les al·lergies.

Imatges realitzades per: Mireia Palomo

EL PERFIL D'UN BON COMUNICADOR

Un cop llegit el llibre de comunicació "Com parlar bé en públic" de Joana Rubio i Francesc Puigpelat, a classe vam fer un decàleg del bon comunicador que és el següent:

Relacionat amb el contingut
El contingut ha d’estar ben estructurat i clar, cal donar a conèixer al públic la intenció del discurs:
- Fer-se les 4 preguntes bàsiques: per què, què, a qui i com.
- Preparar un bon guió
- Exposar a la introducció les idees principals del discurs.
- Saber argumentar i exemplificar.
- Marcar clarament el final del discurs, destacant les idees principals destacades i trobant la  frase clau per tancar el discurs

Cal tenir preparat recursos per introduir en el moment adequat del discurs
- L’orador ha de ser capaç d’improvisar.
- En el discurs no ha de mancar ni ha de sobrar res.
- El bon comunicador ha d’evitar les “coletillas”

Llenguatge corporal
L’orador ha de procurar fer una bona gesticulació, tenir cura de la posició, les mirades, el somriure, i utilitzar tècniques per amagar el nerviosisme, etc.
- Ensenyar el cos sencer dóna seguretat tant a l’orador, com a l’espectador.
- Controlar la respiració, ajuda a controlar els nervis.
- Desplaçar el cos per aproximar-se al públic
- Tenir cura del vestit. Portar la indumentària adequada al públic, respectant sempre la personalitat de l’orador

La veu
Utilitzar un bon to de veu, procurant modular tant el ritme com el volum, acompanya a fer més entenedor el discurs i a destacar els elements claus
- Bon ús de la veu (intensitat, volum, velocitat, entonació, articulació, vocalització, pauses, silencis, ...).
- Claredat i bona pronúncia

La qualitat del llenguatge oral és un dels elements del discurs que fa que els oients puguin seguir i comprendre amb més facilitat.
- Bon ús del llenguatge oral: sintaxi, lèxic, vocabulari, claredat, precisió, brevetat, oposició i antítesi.
- S’ha de parlar amb claredat i fer ús de frases curtes.

Elements de l’entorn . Proxèmia
Cal tenir cura de l’entorn on es fa el discurs, per tal de crear un clima adequat.
- Eliminar sorolls externs que puguin distreure o crear neguit.
- Procurar que la llum natural o artificial creï un clima agradable
- La comoditat dels seient per als oients és un factor que ajuda a posar més atenció
- L’orador ha de sentir-se còmode i disposar d’un espai on moure’s, on deixar els fulls... i si cal una bona taula
- Cal vetllar per tal que tan l’orador com els oients es puguin comunicar visualment

L’ús dels audiovisuals, és un bon recurs per acompanyar el discurs i a la vegada donar pautes per seguir el contingut.
- És important no abusar dels mitjans audiovisuals i no posar-hi tot el contingut
- La introducció d’imatges i exemples, o frases fetes, mitjançant els audiovisuals ajuda a comprendre i recordar el discurs

Estratègies per a captar el públic
Una bona actitud de proximitat ajuda a adquirir una major complicitat amb el públic
- Si utilitza l’ humor capta millor al públic.
- S’hauria de crear feedback amb el públic, per veure com reacciona segons el discurs que fem
- L’orador podria utilitzar exemples reals per interaccionar amb el públic.
- Adaptar el discurs al públic.

Els exemples i anècdotes donen un aire de proximitat
- El bon comunicador ha de fer servir exemples per captar l’atenció del públic.
- Utilitzar l’acudit o l’anècdota.

Davant les preguntes o dubtes és important no menysprear amb respostes.
- Actitud positiva
- Ha de tenir una bona capacitat d’improvisació i naturalitat

Ser clar, breu i precís alhora d’exposar el tema per a que el públic s’interessi el màxim possible.

4/11/09

ANIVERSARI BARRI SÈSAM

Aquest matí quan he obert el igoogle he notat un canvi en l'aparença d'aquesta pàgina, i el fet és que era una imatge de Barri Sèsam. La notícia era que Google celebrava el 40 Aniversari d'aquests dibuixos.
En primer lloc, m'ha vingut una sèrie de records infantils que suposo que a molts de vosaltres també us pasaria. Bàsicament no he viscut amb Barri Sèsam (Espinete) com a dibuixos preferits però si que he pogut tenir una experiència amb els personatges que van aparèixer després com la Vera, el Bubo, Bluki, Gaspar... ja que vaig tenir la oportunitat de coneixer-los en persona i als estudis de TVE. Per tant, tinc un bon record i volia compartir-lo amb vosaltres.


Imatge estreta de: http://muppet.wikia.com/wiki/Barrio_S%C3%A9samo

PRÀCTICA GOOGLE DOCS

Avui a la classe de TIC, hem pogut conèixer el Google Docs,  és un servei gratuït que permet crear en línia, compartir i publicar diversos tipus de documents: de text, presentacions, fulls de càlcul i formularis.
Hem hagut de fer tres pràctiques per veure el seu funcionament:
- crear i compartir un document de text.
- crear una presentació, compartir-la i emprar-la com una eina de comunicació.
- crear un full de càlcul i un formulari.

El document de text que hem creat, està basat en la pregunta: ¿Ja sabeu quin concert anireu a escoltar per l'assignatura de música?. La nostra presentació tractava del exàmens, concretament tractant una sèrie de trucs o consells per anar més tranquils. Tot el servei en si m'ha cridat molt l'atenció perquè és una eina molt pràctica, però la pràctica del formulari m'ha agradat bastant. Per aquesta raó, us convido a participar-hi entrant aquí: Formulari 

Aquest servei, l'he ofert a la meva feina, ja que sempre estem intercanviant documents que es van actualitzant a diari i es molt incòmode anar posant les dates per saber quin era el últim que hem fet. Ja us explicaré com ens funciona, encara que trigarem una mica en fer-ho perquè abans voldria explicar-li amb tranquil·litat com funciona.
Animeu-vos, que és molt interessant!

3/11/09

CONFERÈNCIA ANA DEL BARRIO

MILLORANT LA QUALITAT PROFESSIONAL MITJANÇANT COMUNITATS D’APRENENTATGE CRÍTIC I ESTRATÈGIES DE DIVERSITAT

1.RESUM DE LA CONFERÈNCIA:
Principalment la conferència tractava del projecte MUTANT, realitzat per l’Ana i tres companyes més, fa dos anys. Aquest projecte es basa en aconseguir una millora de la qualitat professional, mitjançant comunitats d’aprenentatge crític i estratègies de diversitat.
Va ser portat a terme en quatre centres d’educació infantil, amb la col·laboració de quatre equips d’educadors titulats, a més de la cooperació d’equips de gestió mitjana i alta, amb personal pedagogic. Volen centres son els professionals sàpiguen que existeix una discriminació.

Pretenen que tothom sigui...
- Competent per a la reflexió i capaç de participar
- Responsable del procés d’aprenentatge
- Aprenent i mestre

Marc teòric:
  - Reflexió essencial: el més important és saber qui som i què volem ser com a  educadors/es. Hem de mirar a la gent, buscant les seves qualitats, com utilitza les mans, com es comunica,... És a dir ajustar els continguts professionals i personals. (qui ets tu - qui soc jo)
  ­- Comunicadors d’aprenentatge crític: estar disposat a aprendre de l’altra persona i per tant treballar en equip.

Els resultats que van obtenir van ser aquests;
 o Més energia, entusiasme i seguretat en centres d’Educació Infantil 
 o Reconeixem que tothom és competent
 o Reconeixem que existeix una interdependència entre tots els nivells d’organització d’Educació Infantil
 o Creix el compromís dels professionals d’Educació Infantil
 o Inici de la reflexió crítica
 o Més consciència de context i diversitat de valors
 o Més cooperació amb col.laborador/company professional crític
 o Aprenentatge en equip i relacions col·laboratives

Es van adonar que la capacitat reflexiva i els recursos de context dels professionals i de les institucions estan infravalorades, i també que un apropament de treball en equip estructurat i engrescat estimula qüestions crítiques i un procés d’aprenentatge sostenible.

Finalment ens aporten la pàgina web, per ampliar la informació. Degut a què la pàgina està en un altre idioma, us recomano utilitzar el traductor de google.

AUDACITY PRÀCTICA



Aquesta pràctica ha estat portada a terme amb el programa lliure i de codi obert Audacity. El procés que he realitzat és el següent:
- He triat una cançó infantil
- Selecciono un fragment
- Silenciar
- Selecciono d'aquest fragment el principi
- Efecto- Cross Fade Out (per tal que disminueixi el volum)
- Selecciono d'aquest fragment el final
- Efecto- Cross Fade In (per tal que ascendeixi el volum)
- Per últim, dins d'aquest fragment he introduït, amb "enregistrar" (punt vermell), la meva veu.
Per últim, exportarem el fitxer com a mp3, i el posarem al bloc amb goear.

2/11/09

IMATGES GIMP

L'altre dia a la classe de TIC, vam conèixer el programa GIMP que serveix per treballar amb imatges; ampliar, reduir, retallar, modificar elements...
I per poder practicar amb el programa, en Jordi ens va proposar fer uns exercicis que són els següents;
- Realitzar una fotografia amb la càmera
- Retallar un fragment de la imatge original
- Reduir el nombre de píxels del conjunt de la imatge
- Treure un element de la imatge

1. Fotografia original

Realitzada per Mireia Palomo a Expodidàctica (saló de l'ensenyament) de Barcelona
Les característiques d'aquesta imatge són;
Pes- 3,63 MB /Grandària- 3072 x 2304 píxels /Resolució- 72 ppp 

2. Fotografia retallada

El procés que he realitzat, ha estat el següent:
- Seleccionar/todo, un cop he seleccionat el fragment que volia retallar he anat a imatge/recortar a la selección i quan ja ho tenia ho he guardat amb un altre nom.

3. Fotografia escalada
 
La imatge tenia una grandària de 3072 x 2304 píxels, i ara té 1045x863 píxels.
Procés; imagen- escalar imagen- reduir el tamany, amb això aconseguim reduïm l'amplada i l'alçada provocant que ocupi menys.

4. Fotografia retocada
        
Aquesta imatge ha estat retocada amb l'eina de "clonatge", que pots difuminar, esborrar una part o dibuix... 

1/11/09

SEMINARI 27/10 - 29/10

Aquesta setmana al seminari hem pogut gaudir de tres contes:
- Rumpeltinsky, conte molt original i diferent al que estem acostumats a escoltar.
En aquest conte, s'ha de tenir en compte la societat. És un conte on es pot dir que el príncep era dolent, aspecte molt diferent al que estem acostumats a conèixer.
- Aneguet lleig. Tractava sobre la marginació, tema que es pot fer tractar quan hi ha algun problema d'aquest tipus a l'aula.
- la castanyera. Conte per treballar a la tardó, incorpora moments de numerar, cantar i fins i tot podem fer una dança. Quan vem acabar la "mestra" ens va dir que dibuixesim a la castanyera. Aquest va ser el meu dibuix:

També van exposar aquesta notícia "Expulsan de un colegio francés a una niña por llevar velo islàmico" que no era actual però que el tema era molt semblant.